lørdag 15. oktober 2011

Overskrifter

Noen ganger kjenner jeg at det er veldig langt til Norge. Det kan være fordi jeg opplever ting her som er langt unna den norske virkeligheten, mens oftest skjer det når jeg leser norske nettaviser. Det vil si; som regel kommer jeg ikke lenger enn overskrifta… Her er et lite knippe fra dagens aviser:

  • “Slik er Idol-Vegards hårtabbe”
  • “Rasmus er Norges peneste katt”
  • “Skrekkfunn i norske frukt- og grønnsaksdisker”
  • “Morten (6) brukte 23 998 på smurfespill”
  • “Stripper vanligvis ned til trusa”
  • “Denne rumpa inspirerer Jon Almaas”
    Jeg skal innrømme at jeg ikke har lest de tilhørende artiklene, og jeg skjønner at journalistene er under press for å produsere nytt stoff hele tiden. Allikevel tenker jeg vel at disse overskriftene representerer beviset på at Norge er et ganske greit sted å bo, uten de helt store problemene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar