fredag 4. januar 2013

En bra mann?

Det sies at barn er gode til å vurdere voksne, og jeg tror kanskje det kan være riktig.

På nyttårsaften feira jeg og gutta sammen med venninne Piny og familien hennes. Hun har ei datter på fem år, og Anet var veldig fornøyd med å leke med Raul hele kvelden. De hadde gjette-gåte-konkurranser, og lille Anet lurte stadig min kjære.

“Hva er gult utenpå og rødt inni?” spurte hun med et uskyldig smil. Raul gjetta i vei, men han gjetta ikke på kylling “som har gule fjør uttapå og rødt blod inni”.

I går skulle jeg og gutta ut og spise gyros, og tok med oss Piny og jentene. Da Anet kom inn i bilen kikka hun seg rundt, og spurte noe foruretta: “Hvor er Raul?”
Jeg forklarte at han var i Oruro fordi han måtte jobbe litt.
“Er han vennen din?” spurte jeg så.
”Han er min beste venn!” svarte hun inderlig.

Så da så.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar