mandag 2. desember 2013

Håndarbeid eller maskin?

I dag befant jeg meg brått i et lite rom, tja, det var vel nærmest ei lita bu. Der satt jeg i en sliten sofa, i hjørnet viste en gammel tv nyheter på noe som kanskje var arabisk, og rundt meg satt godt kledte menn og drakk te og snakket på et språk jeg ikke forstod. At de var godt kledd, med skinnluer og det hele, var nok lurt, for bua lå inni en hall, og der ute i hallen var det slettes ikke varmt.

Der ute sto Shrek, den fine grønne bilen min parkert. Men Shrek var egentlig hverken grønn eller fin; og det var det som var grunnen til at vi hadde kommet - til den afghanske bilvasken. Håndvask av bilen, støvsuging, tørking etterpå, og generelt godt stell. Her skal det ikke bli noe problem med frosne dører eller slikt!

Jeg var innom Statoil på veien, og der var det ei dame som spurte om hva som var den billigste vasken deres. 199, svarte damen bak disken.

Jeg betalte 200, fikk bilen vaska både utenpå og inni, av snille menn som smilte til meg og tilbød meg te og brød. Hva ville du valgt? Håndarbeid eller maskin?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar