mandag 10. september 2012

Pupper og læring

Jeg vet ikke helt hva det er med meg, men jeg har sjefer som viser puppene sine. Det er kanskje vanlig? Det er muligens bare jeg som tenker det er litt uvanlig?

Første gang var en rektor jeg hadde. Hun hadde fått seg nye pupper, og var ganske så fornøyd med dem. Det skal sies at de absolutt ikke var noen Pamela Anderson-ballonger, men silikon var det nå like fullt.

Inne på personaltoalettet løftet hun opp blusen en gang vi snakket om dette, og sa:
”Bare kjenn på dem! De kjennes heeelt naturlige!”

Føltes kanskje ikke like naturlig for meg å skulle ta på puppene til rektor, det skal sies…

I dag, da vi satt og spiste lunsj, begynte vi å snakke om amming. En av kollegene er ei ung jente som er gravid i sjuende måned, og som villig tar imot gode råd fra de som har mer erfaring (jeg er på ingen måte inkludert i den gruppen…).

Sjefen min sier så:
”Det er kjempeviktig å massere brystvortene nå, så er de litt herda innen babyen skal begynne å suge dem i stykker. Det hende nemlig at de suger så hardt av biter av brystvortene faller av!”
Min unge kollega ble temmelig blek, og min eneste mannlige kollega ble heller rød. Og enda rødere ble han da sjefen sa:
”Dra opp genseren, så kan jeg vise henne teknikken!”
Skal innrømme at jeg hadde full forståelse for min stakkars kollega som ikke hadde det minste lyst til å blotte brystkassa over fiskelunsjen, så løsningen ble at han lukka øya mens sjefen kneppa ned blusen sin og ga et lynkurs i brystvortemassasje.

Så da har jeg både lært at silikonpupper føles naturlig og at det er viktig å forberede brystvortene før babyen kommer. Kanskje silikonbrystvorter hadde vært tingen??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar