mandag 20. september 2010

Glimt fra Norge

Dere som kjenner meg vet at jeg trives (for godt, mener noen) utenfor Norges grenser. Men det å komme hjem har jo sine gode sider det også, selv sett fra pikerommet hjemme hos mamma og pappa:

  • gjensyn med Kammerkoret; selv om stemmen er noe merket av en plutselig norsk forkjølelse får jeg lov til å være med – til og med uten å prøvesynge først!
  • selv om jeg egentlig har permisjon fra voksenopplæringen får jeg lov til å være med litt; kjekt å gå tur i høstskogen og smake på blåbær mens man peker på soppen og sier “ikke spise den – farlig – dø!”
  • være ca 18 år igjen: “Mamma, får jeg låne bilen?” og “Du behøver ikke å sitte oppe og vente på meg, det kan hende jeg kommer sent hjem.”
  • dra på besøk til gamle venner man ikke har sett på en stund, og skravle og kose seg sammen.
  • vanngymnastikk – et nytt, men positivt bekjentskap; bevegelse til musikk, men uten behov for å være grasiøs og koordinert og sånn.
  • muligheter for å snakke spansk; den spanksspråklige kretsen rundt meg på Madagaskar var heller liten, her er det noe helt annet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar