onsdag 15. september 2010

Fly og sånn

På flyet fra Paris til Oslo hørte jeg (som vanlig…) på Herreavdelingen på ipoden. (Kjenner at jeg snakker med meg selv inni hodet mitt med stemmen til Finn Bjelke noen ganger; en hel årgang Herravdeling ferdiglyttet i løpet av et par ukers tid setter spor…) Tema for den sendinga jeg hørte var blant annet en søking etter et ord for å beskrive den følelsen du har når du sitter i teater/på fly/andre steder og har et ledig sete ved siden av deg og du venter spent for å se om det kommer noen  eller ei – og så altså den følelsen du får når du innser at du kan kose deg med begge setene. Mens jeg satt og hørte på akkurat dette, hadde jeg ikke ett, men to ledige seter ved siden av meg. Ville det komme noen, eller villejeg kunne krølle opp beina i sete nummer to på vei til Oslo?

Denne dagen vant jeg den store lottopremien; på den andre sida av midtgangen satt tre stakkars sjeler trøkka sammen – mens jeg, veska mi og føttene okkuperte tre seter for oss selv :D

Så landa flyet da, og etter litt om og men fant jeg jammenmeg all bagasjen min også. Alltid så kjekt når  “Spesialbagasje hentes på bånd 5” egentlig betyr at sekken ligger og venter på bånd 10…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar