mandag 27. september 2010

Stille

Det er visst blitt litt stille på blogg-fronten. Ikke fordi det ikke skjer noe, men kjenner at meddelelsesbehov ikke er det helt samme her i Norge. Jeg har vært heldig og har blitt tatt inn i varmen på min gamle arbeidsplass, og tar noen vikartimer der. Veldig hyggelig å treffe gamle – og nye – kolleger og elever igjen. Det er luksus å få jobbe med voksenopplæring; motiverte deltakere over hele linja!

På en måte har jeg grua meg litt til å komme til Norge på denne tida. Jeg er jo akkurat gjennom en, for meg, kald vinter på Madagaskar – og så er det straks på’an igjen. Men det er nå allikevel flott i dette landet nå i september. Har fått meg noen turer i skogen, og det vakkert. Kan ikke si noe annet.

Et annet høsttegn er fårikålen, og nå har jeg i et par uker kunnet lukte meg fram til hvem som følger norske mattradisjoner og hvem som sluntrer unna. Går ikke an å skjule for naboer og forbipasserende at kål-gryta og sauen står på ovnen…

Dagene går fort. Jeg holder på med en kombinasjon av avslutning av Madagaskar-jobben samtidig som jeg forbereder utreise, eller jeg burde kanskje si hjemreise (?), til Bolivia. Det er gjort en del endringer i systemene, og du verden for ei papirmølle det nå er for å komme seg inn i landet på rett vis. Men jeg trøster meg med at det er enda vanskeligere for dem som vil komme hit til Norge på premanent basis…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar