onsdag 23. desember 2009

Holiday-crashing

Da er det lille julaften, sier kalenderen. Jeg har kommet meg paa internettkafe her i Tulear; svetten siler under takvifta, men det er naa deilig med sol og lukten av hav.

Hit har jeg kommet meg ved hjelp av litt holiday crashing. Monika og jeg hadde jo en ide om at vi ville soerover til jul, og da vi horte om en gjeng nordmenn som hadde vaert en smule mer forutseende enn oss og ordna med buss og hotellbestillinger og det hele saa hang vi oss paa. Vi hoppa paa bussen i Ambositra, og saa gikk turen til regnskogen i Ranomafana. Lemur-bilder kommer forhaapentligvis etterhvert!

Etter en laaaang og varm busstur gjennom halve Madagaskar kom vi i gaar kveld fram til Tulear, hvor vi tilbrakte foerste natt i et kloster - en passende start paa juleferien, eller hva?

Etter aa ha kjoert rundt i byen en stund for aa finne en aapen minibank (minibanken har selvsagt samme aapningstid som banken), kjoerte vi de som egentlig er paa ordentlig, planlagt ferie til baaten, og saa fant den soete bussjafoeren en flott hotell - med basseng!! - til oss.

Naa skal vi vaere her i Tulear et par dager - satser paa et varmt og godt kirkebesoek i morgen. Paa de vi kjenner virker det sm om jul = kirke, saa da proever vi den varianten!

Deretter er planen a fortsette holiday-crashinga; vi drar nordover til Ifaty for virkelig aa nyte sol og strandlivet. De kommer ogsaa de andre etterhvert, saa da blir det nyttaarsfeiring paa stranda, foer vi proevr aa crashe litt mer for a komme oss hjem igjen til skolen starter 5. januar.

God jul til alle - haaper dere faar en koselig julefeiring!!

2 kommentarer:

  1. GOd Jul te deg Lene, kooos dåkke masse i Ifaty....eg savne det=)=) Håpe alt e fint me dåkke=)

    SvarSlett
  2. Det høres deilig og varmt ut, her er det ti kuldegrader og masse snø, skikkelig vinter, savner varmen.Jeg starter opp i koret i januar og det gleder jeg meg til.Fortsatt God Jul!

    SvarSlett