søndag 27. desember 2009

Morgenstund

De som kjenner meg vet at jeg i grunn er et b-menneske. Er svært så glad når jeg slipper å møte til første time på skolen, og er som regel ikke den første som er oppe i nabolaget. Jeg er forsåvidt fortsatt ikke den første som er oppe i nabolaget, men det er vel mest fordi de fleste av naboene er oppe i firetida for å koke ris, men det er slettes ikke uvanlig at jeg er oppe i fem-sekstida. Nå er vi jo på ferie, og har mulighet til å tøye morgenen i senga, men i dag, første juledag, klarte jeg ikke å sove lenger enn til litt over seks…

Men bilder kan man jo ta en tidlig morgenstund, så her kommer et lite knippe med morgenbilder.

Si me conoces, sabes que soy una dormilona. Siempre es mejor dormir en la mañana que en la noche. Normalmente no soy la primera en levanterme los fines de semana en mi barrio. Todavia no soy la primera, pero eso mas que todo tiene que ver con el hecho de que mis vecinos se levantan a las 4 para preparar su arroz. Para mi ahora lo normal es despertar a las 5 o 6. Ahora que estamos de vacaciones pensamos que podiamos disfrutar de dormir hasta tarde, pero hoy, por ejemplo, a las 6 ya estaba muy despierta.

Lo bueno, claro, es que a veces resulta en fotos lindas de la mañana…

DSC00011 Soloppgang i Ranomafana i regnskogen.

Ranomafana en la selva.

DSCN1950

Ifaty Beach

DSCN1956  DSCN1953

DSCN1954

1 kommentar:

  1. det såg idylisk ut:) Ser ut som dåkke hadde litt mer stand enn det me hadde. Sjå oss va det strand når det ikkje va flo, når det blei flo sto vannet longt opp på muren opp te bassenget. Men fint va det allikavel. Ka hotell budde dåkke på og kan det anbefalast?

    SvarSlett