tirsdag 31. august 2010

Forelskelse

Jeg tror jeg er blitt forelska. Noe er det i hvert fall som skjer; litt kribling inni meg når øynene mine skuer den utkårede. “Det er da normalt å forelske seg,” tenker kanskje du. Og det er det jo. Men det er kanskje ikke like vanlig å forelske seg i en båt? Jada, jeg vet at mange gutter har våte drømmer om speedbåter og store cabincruisere. Men hvor mange er det som forelsker seg i en lastebåt??

Det skal sies at jeg på et vis er arvelig belastet på begge sider; foreldrene mine møttes tross alt da de begge var til sjøs. Men det forklarer vel allikevel ikke fullt ut denne lengselen jeg kjenner når jeg kikker på Sider Oricono, som har seilt ut og inn her i havna. Vi snakker altså om et stort lasteskip, med høye gule kraner, grønne dekk og en kjekk liten leider slengt over rekka. Og mens hun seiler (kjører?) ut av bukta her i tåka som har lagt seg, lurer jeg på hvor hun skal. Hvilke fremmede havner skal hun innom, hva har hun med seg av last. Og jeg har så lyst til å være ombord. Kanskje jeg kunne droppe å fly hjem, og heller bruke litt lengre tid, og seile inn i tåka med Sider Oricono?

DSC00193

Drømmeskipet på vei inn i tåka, og deretter mot spennende anløp – tror jeg, da…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar