søndag 21. august 2011

Trafikk og musikk

het et radioprogram da jeg var liten. Når jeg kjører på jobb hører jeg ofte på radio. En av stasjonene kommer stadig med forskjellige trafikk-tips, og det er slettes ikke så dumt, for vi er ikke alltid like flinke til å huske alle regler her. Da er det fint at noen minner oss på å bruke sikkerhetssele, å se til alle sider og bakover før vi svinger ut i gata, å ta hensyn til fotgjengere, å buke blinklys, å buke lys om kvelden, å stoppe på rødt lys og generelt holde trafikkreglene.

I dag har jeg kjørt litt her i byen. Ja, jeg hadde på meg sikkerhetssele, det hadde jeg, men jeg kjørte på to røde og tre gule lys, jeg stoppa midt i et kryss for å slippe av noen, jeg stoppa ikke for noen fotgjengere, jeg brukte ikke blinklyset da jeg bytta fil.

Allikevel vil jeg påstå at jeg hører hjemme blant det 20% beste sjåførene her i byen…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar