lørdag 24. september 2011

Mer trafikk

Men denne gangen lufttrafikk. Jeg har jo jobbet litt for å få sertifikat. Da dreide det seg jo stort sett om å kunne ta på seg sela, bruke blinklys – og lukeparkering. Det var lite om navigering i trafikken, eller plassering foran kryss, eller i rundkjøringer.

Nå har jeg jo vært litt oppe i lufta, og da har jeg tenkt på hvordan man egentlig gjør det. Når jeg skal kjøre fra butikken og hjem, for eksempel, så kjører jeg rett gjennom den førstr rundkjøringa, legger meg i den venstre fila, tar til venstre i det første krysset, holder rett fram. og så til høyre ved søppeldunkene i det andre krysset.

Men oppe i lufta? Har du noen gang hørt veibeskrivelser som dette: “Fly oppover til du kommer over fjelltoppene. Ta til høyre ved den tredje toppen, og hold så rett fram til du får den hjerteforma skya på venstre side. Da tar du til høyre, og flyr rett fram til den fjerde cumulusskya.”

Funker ikke sånn, vett’u – men allikevel kommer vi fram. Fornøyd med det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar