lørdag 11. august 2012

Perspektiv

I morgen kommer ett-åringen vår; vår frivillige som skal hjelpe oss med det meste det nærmeste året. For å gjøre ankomsten litt lettere, har Kristian dratt til Santa Cruz for å være velkomstkomite. Han fløy avgårde i tre-tida i dag.

Klokka halv fem kom en melding om at de hadde måttet returnere til Cochabamba, fordi noe skjedde på flyplassen i Santa Cruz. Om jeg visste hva det var?

Jeg sjekka umiddelbart det jeg fant av nyheter, men det var ikke noe spesielt om Santa Cruz denne gangen. Jeg vet at de har avholdt et stort folkemøte der, og tenkte at det kanskje hadde noe med det å gjøre. For meg er nemlig ordene “noe skjer” her i Bolivia knyttet til samfunnsproblemer av et eller annet slag; demonstrasjoner, blokkeringer, protester, marsjer osv.

Kristian på sin side, som ikke har vært her i landet mer enn et par uker, var redd for at det var en teknisk feil på flyet. For det er jo som regel noe slikt som fører til endringer i flyplanene i Norge.

Det viste seg at vi begge bokstavelig talt var litt på jordet; flyet hans måtte snu på grunn av en gressbrann i nærheten av rullebanen…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar