torsdag 2. desember 2010

Teknologiens tidsalder

Teknologiens tidsalder har for alvor inntatt Gamle Åsvei. I dag da jeg kom hjem fra jobb fortalte mamma og pappa i munnen på hverandre om dagens gjøremål.

“Da jeg kom hjem fra Ski drev faren din på NAV på internett for å bestille sånn Europeisk helskort.”
”Det var skikkelig vanskelig å finne fram,” sa pappa.
”Men så sa jeg at han kunne jo bare skrive europeisk helsetrygdkort oppå på den derre linja på toppen, vet du,” sa mamma, “og da var det jo sååå enkelt!”
”Bare å taste inn personnummer, og krysse av for ektefelle!”

Nå sitter pappa i det ene rommet og surfer etter julegaver (tror i hvert fall det er det han gjør – kanskje han egentlig lager en ønskeliste for seg sjøl?), og mamma sitter i stua med et godt grep om fjernkontrollen og et bredt smil og sier: “Jeg zapper, jeg!”

Jeg innser at mine dager som teknisk konsulent og støttekontakt er talte. Snart er det vel jeg som må ringe til foreldrene mine og si: “Jeg skulle oppdatere antivirus, men så kom det opp en sånn rar melding. Hva gjør jeg nå?”

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar