søndag 3. april 2011

Kos og gnagsår

Jeg sitter på balkongen og ser utover parken og avenidaen utenfor. Vanlivis er det godt med biler, busser og minibusser ute på denne tiden av døgnet, men i dag er det bare barn og voksne til fots eller med sykkel. Det har vært noen slike dager etter at jeg kom, men da har det skyldtes streik. I dag er det en mye hyggeligere anledning; det er en av årets tre bilfrie dager her i Cochabamba. Fra klokka åtte om morgenen til fem om ettermiddagen er det ikke lov å kjøre bil. Dermed fylles gatene opp av familier som spaserer, barn som lærer å sykle og folk som spiller fotball i gata. Mens jeg går en tur kan jeg lykke grillmaten som tilbredes til familiefestene rundt omkring, og jeg hører bert-bert’en til iskremmannen i parken. Selv har jeg på meg splitter nye joggesko – uten sokker – og er dermed i ferd med å utvikle noen nye gnagsår, men men den koselige mannen i apoteket på hjørnet selger meg gjerne noen plaster som jeg kan ha på for å lindre litt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar