mandag 5. mars 2012

Service

For en drøy uke siden hadde Anne (eks-samboer), Elsa (tvangsvenn) og jeg en skikkelig luksushelg i La Paz. Hotellet, som kanskje er byens beste, hadde vi bestilt over nett – til en tredjedel av prisen de krevde på hjemmesida si. Det føles alltid godt å spare litt penger, og det føltes enda bedre å komme inn på en stor suite med to soverom med bad og stor stue. Dessuten var det trimrom, badstuer, boblebad og basseng, så personlig torturist (også kjent som personlig trener…) Elsa var riktig så fornøyd.

Dessuten hadde vi denne gangen valgt å bo i sørdelen av byen, og det gir ganske store utslag i en by hvor jeg fra flyplassen kjørte ca 1000 høydemeter ned til hotellet. Det er nemlig atskillig lettere å puste på 3000 moh enn på 4000…

I sørdelen byen ligger også alle de litt mer fancy butikkene, kaffebarene og spisestedene, så vi følte oss nesten som i Norge der vi vandra mellom Benetton, Levis Store og Esprit-butikker.

DSCN2862

I sørdelen av byen ligger også det norske konsulatet. Fikk villige fotomodeller utenfor der.

En deilig helg, med andre ord, som jeg egentlig hadde lagt litt bak meg nå, i hverdagens stress og mas. Men i dag dukka det opp en mail. Det skal sies at trioen som var på tur kanskje ikke var den mest strukturerte her i verden, så at vi kunne komme i skade for å glemme igjen en sokk eller to hadde ikke forundra meg, men dette??

“Dear Mrs. S and Mrs. V:

The reason I am contacting you is because I want to inform you that you forgot one jean, one pair socks, one sweater and two t-shirts in your room during your stay in our Hotel, since we want to improve every day in order to bring a better service for our guests, we want to know what we can do to give you back your belongings. In case we need to send it by courier, the Hotel is NOT responsible for paying.

Thank you for your preference,

Kind regards,”

Elsa og jeg er foreløpig lite solidariske, og legger all skyld på Anne, mens vi innerst inne lurer på om de kan ha tatt feil av rommet… Men hotellet skal jo ha for bra service, da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar