torsdag 7. juni 2012

Sang og musikk – og språk

Jeg har shoppa i dag; gått til innkjøp av fem cd’er. Det skal med en gang innrømmes at alle er pirater. Det er rett og slett ikke så lett å få tak i originalvare her i landet. Fordelen med pirateri er at man får med litt ekstra underholdning på kjøpet. Før jeg i det hele tatt har fått hørt på musikken, har jeg brukt tanke- og smile virksomhet på følgende:

  • Terence Thren Darby skal “Sing you name”, og det kan jo være et tips til dåpsfølger? Når presten spør “Hva ska barnet hete?” så er det bare å synge svaret.
  • Jeg lurer litt på hva ABBA har planer om i “Take change on me”, men vekslepenger er stadig et problem her i landet, så det kan jo ha noe med det å gjøre?
  • Ble også så fascinert av tittelen på Jermaine Jacksons sang “Piazadora” at jeg måtte google den – og fant ut at sangen egentlig heter “When the rain begins to fall”, og at det er en duett med, nettopp, Pia Zadora…
  • At kjærlighet gjør vondt, er gammelt nytt, men jeg likte Nazarets nye vinkling: “Lover hurts”.
  • Til slutt må jeg bare ta med Gleen Mederios med sangen “Mothing’s gonna”…

P6081901

Min nye kolleksjon

P6081902

Jeg fikk til og med med et bilde av en for meg aldeles ukjent ABBA-versjon. Kjenner du disse folka??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar