fredag 22. juni 2012

Støtte

Jeg befinner meg på ny i Oruro, som kanskje ikke akkurat vil vinne prisen som landets vakreste by. For tiden vil den absolutt ikke vinne prisen for landets varmeste by heller. Jeg befinner meg derfor godt under dundyna mi. Dette opplegget med tunge tepper har jeg aldri skjønt; tungt og vanskelig å snu seg – og så dannes det sånne isklade luftlommer. Takke meg til en dyne! Ser jo at jeg litt etter litt er i ferf med å flytte hit til Oruro, og vet ikke helt om jeg liker det. Boblekåpa, ullundertøyet og fleecebuksa var alt på plass, og denne helga ble dundyna også med oppover…

Men her ligger jeg altså, og leser nettaviser. Aftenposten skriver blant annet om at det stadig oftere er foreldre med på visninger. Har full forståelse for det; mamma og pappa har da vært med både søster og meg på visninger. Det er greit med litt innspill på et så viktig kjøp. Dessuten skjønner jeg også godt at mange trenger foreldrehjelp til å få lån; jeg måtte ha med meg pappa da jeg skulle kjøpe. Føles selvsagt litt teit å være godt over tretti og måtte ha med pappa i banken, men slik er nå livet.

Her i landet er også pårørende aktivt med. Men her er det ikke foreldre det er snakk om for tiden, men derimot koner. Det er opprør i politiet. Det starta på mandag med at en del politikoner gikk til sultestreik, og krevde høyere lønn og bedre behandling for sine politimenn-menn. I går hang politimennene også seg på, og med finnlandshetter over hodet gikk de til angrep på, og overtok sine egne politistasjoner. Ganske skremmende bilder i grunn; politimenn, delvis i uniform, delvis uten, de fleste med tildekka ansikt, mange med våpen, som går til angrep på andre politifolk. Det skrives nå at det skal være forhandlinger mellom regjeringen og politiet, så det blir spennende å se hvordan det går.

Tøffe politikoner, det skal sies, som protesterer og sier at dette går ikke lenger; staten må i det minste betale uniformene til politifolka! De siste årene er det blitt en del politidamer også – lurer på om mennene deres er med og sultestreiker på deres vegne?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar