lørdag 19. januar 2013

Ekteskapelige utfordringer

En uke etter overstått bryllupsfest er det bare å innse at hverdagen og endringene kommer. Og i den uken som har gått er vel kanskje Raul en av dem jeg har tilbragt minst tid sammen med, i og med at jeg dro på “bryllupsreise” til Santa Cruz med mamma, pappa og søster…

Men i hvert fall; i dag stakk jeg innom min bolivianske “familie” her i byen. Etter at jeg  ble kjent med Piny for  12 år siden, har jeg gått ut og inn der; er alltid velkommen, og blir hilst med kyss og klemmer og spørsmål om hvordan jeg har det.  I dag da jeg kom, åpnet far forsåvidt villig nok opp porten for meg, men det eneste han spurte om var: “Hvor er Raul?” Så da er det vel bare å innse at jeg er blitt utkonkurrert; lille Anet sier at Raul er hennes beste venn og bestefaren lurer på hvor Raul er. Visste ikke at det var sånn det var å gifte seg…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar