søndag 23. januar 2011

Innsikt og utsikt

Jeg bor altså riktig så flott i denne byen min. Jeg har fått flytte inn hos rektor på den norske skolen – og etter svært så god erfaring fra Madagaskar er jeg meget fornøyd med dette konseptet at det følger en samboer med jobben. Det er koselig å ha noen å dele frokosten med på balkongen om morgenen – ikke minst når hun disker opp med ferske scones til nevnte frokost :D

Balkongen, ja – den er er kanskje noe av det aller beste med leiligheten. Vi har faktisk tre balkonger, men det er den utenfor kjøkkenet som er yndlingsplassen. Her har vi en utrolig utsikt over byen. Det er flott å sitte der i morgensola ved frokosttider, men det er nesten enda bedre å sitte der om kvelden, og se på månen som kommer opp bak fjellene.

P1200141

På badet mitt kan jeg heller klage på utsikten. Det er unektelig flott å kunne stå og synge i dusjen mens man ser opp mot grønne fjellsider og husene i byen. Men utsikt kan også bety innsikt – i hvert fall om badet er konstruert for kvinner på ca 1,37, eller eventuelt menn på ca 1,58. Vinduene er store – og det er flott for utsikten – men det betyr også at forholdsvis store deler av kroppen er synlig for dem som går forbi på gata nedenfor. Jeg ville gjerne beholde utsikten, samtidig som jeg stoppet innsikten, så nå er to “badesklimatter” med sugekopper ikke festet i bunnen av badekaret slik man vanligvis gjør, men derimot til vinduet. Dermed har jeg fått tre ting på en gang; jeg slipper å stå krokbøyd mens jeg dusjer, jeg har fantastisk utsikt, og jeg har dramatisk begrenset innsikten!

P1230152

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar