søndag 23. januar 2011

Sport og ball

Alle som kjenner meg vet at jeg nærmest er for en analfabet å regne i sportens verden, og verst er det kansje stelt med alt som har med baller å gjøre. Baller av ymse størrelser har en egen tendens til å sikte seg inn på nesa mi… Men her i landet er sport og baller og slike utskeielser viktige, så da er det jo bare å henge seg på.

Det som jeg liker her er at det er lite prestisje innvolvert. I dag var vi kanskje 40 stykker som samla oss for å spille wally. Wally er volleyball inne i et lite rom, og man kan spille med vegger og det hele. Volley og wally er vel de ballspillene jeg misliker minst, og i dag ble det i grunn ganske artig. Lagene blir helt vilkårlig satt sammen, slik at gode og dårlige spiller sammen, og det hele handler vel så mye om å gjøre noe sammen som å konkurrere og vinne.

Dette er et sånt “lavterskeltilbud” jeg synes jeg har sett alt for lite av i Norge. Der handler det ofte om å være best, og cuper og kamper og topping av lag – og ikke i så stor grad om å ha det moro. Det skal jo sies at jeg egentlig ikke vet så mye om temaet – men jeg kan nå i hvert fall si at jeg liker søndagswallyen min her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar