fredag 6. juli 2012

Regn og snø

Jeg fortalte foralte forleden på face at jeg hadde drømt om natta at det regna, og at jeg nesten ble skuffa da jeg våkna opp til den samme blå himmelen som alltid.

I går ettermiddag begynte det å blåse veldig, såpass at så fort du bevega deg utendørs så hørte du lyden av sand som knuste hver gang du samla tenna.

Etter at jeg hadde lagt meg i går lå jeg litt i halvsøvne. Plutselig våkna jeg litt til, for det hørtes da jammen ut som om bilene utenfor kjørte gjennom vanndammer? Og ganske riktig; skyene som hadde samla seg opp over byen hadde med seg regn. Det er ikke så vanlig på denne tiden av året. Vi er midtvinters, og da er det heldigvis lite nedbør. Heldigvis, fordi det blir kaldt her oppe i høyden om sola ikke varmer opp.

Men i dag våknet jeg atter opp til blå himmel – og snødekte fjell rundt på alle kanter. Jeg forta meg å ta bilder, for i løpet av dagen smelter det nok bort når sola får litt bedre tak.

P7061913

 

 

 

 

 

 

 

Blå himmel og snødekte fjelltopper; et vakkert syn på morgenkvisten!

P7061914

 

 

 

 

 

 

 

Den høyeste toppen her er Tunari, på 5030 moh.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar