fredag 19. mars 2010

Hmmm

Noen ganger blir man ganske lei det meste. Denne uka har vært litt sånn. Det starta mandag morgen da vi i informasjonsbolken for alle studentene plutselig får høre at det ikke skal være eksamen neste uke likevel. Det kom visst litt brått på, dette med eksamen. (Det har jo bare stått på planen siden i september…) Da er det ikke så kult å skulle ha timer fem minutter senere – hvor du har lagt opp til nettopp eksamensforberedelser. Ikke no særlig vits i å drive med slikt når det brått er en måneds tid til eksamen.

Ellers så tror jeg magen min har fått besøk. Det er i hvert fall ganske god aktivitet inni der. Det innskrenker bevegelsesradiusen noe – for jeg kan ikke gå så alt for langt unna det lille rommet.

Og så regner det, og det regner og det syklonerer. Jeg burde selvsagt absolutt ikke klage på det. Jeg har ikke mistet hverken familie eller hus i syklonen, sånn som mange andre har langs kysten. Egentlig er den eneste konsekvensen for meg at jeg må endre på planene for påskeferien.

Påskeferien, ja. Det er et lyspunkt. Er veldig glad for at to venninner tar veien helt fra Norge for å komme hit til øya. Er sikker på at vi kommer til å få en flott tur, uansett hvor vi ender opp med å dra!

Så dermed har jeg jo absolutt ikke noe å syte for. I morgen skal jeg til og med på tur til Ambositra med de andre lærerne. Der skal vi skrive en plan for hvordan vi skal jobbe med klimaendringer. Jeg skjønner ikke helt hvorfor vi ikke kan skrive den planen her på skolen, men man skal nå ikke skjønne alt her i verden.

DSCN2322

Noen ganger er været og livet litt grått. Men så kommer jo sola igjen, da.

DSCN1908

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar