onsdag 12. mai 2010

Bibliotek

Da er vi i gang med prosjekt bibliotek her på lærerskolen. Det er masser av flotte bøker her, men de er ikke så tilgjengelige for studentene. Derfor er vi nå i gang med å legge alle bøkene inn i en database, og så skal vi ominnrede litt. Ny bibliotekar er også ansatt. Har tro på at det kommer til å bli veldig bra, men ser for meg at jeg kommer til å oppholde meg en del timer her framover. Det tar jammen tid å klassifisere bøker! Ikke er det lett heller – skulle gjerne hatt litt bibliotekutdanning nå, kjenner jeg…

 DSCN2399

Godeste Dewey var sikkert en kjekk fyr, men det er jammen ikke så lett bestandig å vite hvor en bok egentlig hører hjemme.

DSCN2398

840 er fransk litteratur, 920 er biografier – men hvor hører tekstsamlinger fra mange land hjemme???

DSCN2400 

Her er bordet med de ferdig registrerte bøkene – da er det bare 7 sånne bord igjen, pluss alle glasskapene. Komme hjem i september, sa vi??? Hmmm, tviler….

DSCN2401

Fine møbler er det i hvert fall her, og nå har vaktmesteren lakka alt så fint. Er kanskje blitt noe løsemiddelskada underveis både han og jeg og bibliotekaren, men vi sover nå i hvert fall godt om natta nå!

DSCN2402

Rija, nyansett bibliotekar på SFM. Jeg følte virkelig at jeg hadde mye å bidra med da vi skulle intervjue bibliotekarer – på gassisk. Men en bra fyr har vi nå fått!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar