torsdag 17. mai 2012

17. MAI

Vi var spente i dag morges; jeg var oppe halv sju for å se på nyhetene. Det er litt småurolig i landet for tida, og det var varsla demonstrasjoner på vei ut mot ferieplassen, som også er 17. maiplassen vår. Det så forholdsvis rolig ut; det ble rapportert om 300 politifolk som var klare for å holde veiene åpne, og en gjeng med demonstranter som sto langs veien med plakatene sine.

Jeg valgte en annen rute, og støtte på en annen slags veiblokkering; en lastebil som sleit litt med seg selv og veien og trærne og svingen…

P5171633

Men alle kom fram, uten hverken blokkering eller tåregass!

P5171635

Flotte damer på flott dag!

P5171639

Vi starta med samling, sang, tale og bidrag fra skolen.

P5171644

Ruth Elise var årets 17. maitaler, og gjorde en flott jobb!

P5171652

Den norske skolen bidro med sine versjoner av “Prinsessa som ingen kunne målbinde” og “Det står ein friar uti garden”.

P5171671

Det blir ikke 17. mai uten korps! Vi er veldig glade for at Garden stiller opp og spiller for oss hvert år! Marianne hjalp Garden litt med å bli hørt…

P5171672

Toget, med 17. mai-komiteen i front!

P5171689

Jeg skal innrømme at jeg ikke vet hvor tradisjonen kommer fra (og om sannheten skal sies deltar jeg dessuten kun som heiagjeng), men 60-meter er et fast innslag 17. mai.

P5171686

Sissel imponerte på 60-meter i disse støvlettene!

2 kommentarer:

  1. Ahhh, nå savna eg bolivia, me feira 17. Mai i vått og kaldt vær i Stavanger, da måtte eg forteller dattera mi på 8 år om alle de kjekke 17.mai på ferieplassen :) Savne, Savne....

    Raquel

    SvarSlett
  2. Hei Lene!
    så morosmt å se bilder fra 17. mai feiring på GC!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett