onsdag 2. mai 2012

95 lapper?

13 x 9 = 117
117 – 22 = 95

Hmm – Elsa har lært meg å hekle. Tror kanskje hun angrer litt på det innimellom, for jeg har tatt litt av. Kollega Sissel er kjent for å strikke hvorsomhelst og nårsomhelst. Jeg følte meg litt som Sissel i dag, da jeg hekla i bilen mens jeg venta på kollegene mine, og enda mer da jeg hekla under lunsjen mens jeg venta på at de andre skulle bli ferdige med å spise. Ikke spesielt høflig, er jeg redd. Må nok lære noen av Sissels litt mer diskrete teknikker!

Var litt bitter i helga, for det viste seg at jeg ikke klarte å hekle på bussen; delvis på grunn av manglende albuerom og ekstremt nysgjerrig nabo, og delvis fordi jeg må se på hekletøyet, og på usedvanlig svingete veier for å stige et par tusen høydemeter kan det være noe bilsyke-fremkallende. Sukk.

Regnestykket over handler om hva jeg mangler. For mange år siden strikka Sissel pledd til meg, og om jeg vil ha et hekla pledd av samme størrelse så trenger jeg 117 lapper. Med de 22 jeg har hekla, betyr det at jeg mangler 95. Om jeg derimot ønsker meg et helt sengeteppe… Kanskje jeg blir ferdig til pensjonisttilværelsen?

P5021556

Med Sissels pledd til å måle på kom jeg fram til at det mangler 95 lapper…

P5021557

Men er ganske fornøyd med å ha lært!

P5021558

Og også fornøyd med fargene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar