mandag 30. august 2010

Slanger i paradis

Bibelen forteller om slangen i paradiset. Nå har jo denne bonden flyttet inn i et lite miniparadis for noen dager, så da er det jo å forvente at det også finnes en slange eller tre. Men her hos meg er det ikke bunktende slanger som er saken – det er derimot noen skapninger med lange pigger. I går tenkte jeg at man kan jo ikke ha en sånn stor bukt rett ved uten å bruke den. Jeg hadde så vidt vært uti på lørdag, og kjente at bunnen kanskje ikke var den aller beste når det ikke var høyvann, så jeg labba uti med flip-floppene på. Det gikk fint i mange skritt, men så satt en flip-flop fast samtidig som det kom en bølge så jeg gikk overende. Den ene foten støtte hardt sammen med en stein, og den flipflop-løse foten ble satt ned for å finne balanse, samtidig som jeg tok meg for med en hånd. Det var da jeg ble kjent med slangen – eller i dette tilfellet; kråkebollene. Kråkeboller med mange, og svært lange og spisse pigger. Jeg svømte litt rundt, men da jeg kom opp skjønte jeg at jeg nok ville måtte finne fram pinsetten.

Gode hjelpere sendte en mann med papaya min vei, og han gikk løs med nål, pinsett og papayamelk; du vet den safta som kommer når du brekker en frukt løs fra greina. Han fikk ut det meste, og papaya lindra og rensa, men jeg er fortsatt full av blå prikker. Ser mest ut som jeg har vært utsatt for en svært lite edru tatovør.

Så i dag har jeg holdt meg til bassenget; havet er til å se på – i hvert fall så lenge det er lavvann!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar