mandag 22. februar 2010

Fiara

Fiara på gassisk betyr bil. Fiar på latin tror jeg betyr å stole på. Det stemmer skikkelig dårlig med fiara. Den lille blå kengu-fiaraen er definitivt ikke til å stole på.

Synes jeg har hatt en imponerende merittliste sånn før lunsj; innstengt på do: resultat innsparka dør. Stoppende bil: resultat: er på verksted med ødelagt bensinpumpe. Har vært med mekanikermannen til fire forskjellige bildelsjapper her på Antsirabe, men den pumpa har de ikke her i byen. Så da måtte jeg nok en gang ring til Arild – dagens helt, for å få litt oversettelseshjelp. Da jeg kom tilbake her på det norske tunet fikk jeg trøstemiddag hos fam Hansen. Veldig godt med både trøstefrokost og trøstemiddag på en dag. Dessuten har jeg fått låne ladekabel av farmor til mobilen, så nå kan jeg forsøke å ringe Fandriana og fortelle at hverken Monika (som sitter på taxibrousse fra Tana) eller jeg kommer til å være til stede på kveldens English Club…

Det er fortsatt midt på dagen – hva mer kommer denne dagen til å bringe?

1 kommentar: