lørdag 27. februar 2010

Home alone

Monika har fått besøk av en kamerat – og det er jo veldig hyggelig. Med besøk er det selvsagt at man må reise litt rundt, så i går morges klokka seks dro de avgårde, og etterlot meg her. Alene. Med jobb. Og med Helen hushjelp på plass til å ordne både klesvask og middag. Så akkurat synd er det nå ikke på meg.

I går kveld var det elevkveld på lærerskolen. Jeg begynner jo å skjønne noe av systemet nå, så i og med at det skulle starte klokka sju, dukka ikke jeg opp før litt over halv åtte – og var fortsatt blant de første – og den første læreren som kom… Klokka ni, etter diverse musikalske innslag av ymse kvalitet måtte jeg kaste inn håndkleet – og snublet hjemover i mørket. Kvart over ni sov jeg søtt. Skikkelig utnyttelse av dette å være hjemme alene her, altså!

I dag er det lørdag, og planen var å sove lenge. Det gjorde jeg forsåvidt også – er ikke så ofte jeg drøyer’n helt til 06.56…Tok etterhvert en tur markedet – lørdag er jo markedsdag. Når man går alene legger man merke til andre ting enn når man går sammen med noen – og man blir også lagt enda mer merke til… Men det er jo koselig at så godt som alle barna i byen hilser på meg. Traff til og med kjentfolk på torget. Litt solbrent ble jeg og. Kjekk morgen.

Vel hjemme var det på tide å jobbe litt igjen. På mandag er det English Club, og da skal vi vise film. Det vil si – vi skal vel i grunn ikke vise  den, for vi er i Fianarantsoa på mandag. Skal sjekke ut en biblioteksdatabase. Men noen – håper jeg… – skal vise film for oss. Og det er ikke bare lett å velge en passende film. Det bør ikke være noe særlig vold og sex, og dessuten bør den ha et ganske klart budskap, og være lett å forstå. De som skal se er ikke akkurat kløppere i engelsk, alle sammen, for å si det sånn. Så dagens arbeidsøkt for meg er å se film. Har snufsa meg igjen en klissen amerikansk romanse, og nå venter en til. Det er jammen ikke lett å være lærer…

Ha en fin helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar